Vevőszolgálat: +36 705 407 269 (Hétfő-péntek: 11:00 – 17:00)

Panaszkezelési eljárás

A panasztételi eljárás a 250/2007. sz. törvény 18. szakaszával összhangban kerül kiadásra. a fogyasztóvédelemről és a Polgári Törvénykönyv 612-627. §-áról.

1. cikk : Általános rendelkezések

  1. 1. A panaszkezelési eljárás a D.K s.r.o., Hlavná 12/61, 97211 Lazany, azonosítószám: 48 066 427, adószám: 2120006746 telephelyén vásárolt árukra vonatkozik.
  2. Ez a panaszeljárás az adásvételi szerződés megkötésével – a fizetés és az áru átvételével – lép hatályba a vevő számára.
  3. Az eladott terméknek az előírt vagy jogszabályban meghatározott minőségűnek, hibátlannak és a kötelező műszaki szabványoknak megfelelőnek kell lennie.
  4. Az Eladó az eladott termék hibáiért a Vevő általi átvételkor felel. Alacsonyabb áron értékesített áruk esetében az eladó nem felel azért a hibáért, amelyért az alacsonyabb árban állapodtak meg.
  5. A megvásárolt termék tulajdonjoga a fizetés és a termék átvételének pillanatában száll át a vevőre.
  6. A tulajdonjog megszerzésével a dolog véletlen megsemmisülésének, megsemmisülésének és károsodásának veszélye a vevőre száll át.
  7. Az „ügyfél” vagy „vásárló” kifejezés olyan fogyasztót jelent, aki személyes vagy háztartási használatra vásárol termékeket vagy vesz igénybe szolgáltatásokat.
  8. Az „eladó” kifejezés a panaszeljárás e cikkének 1. pontjában említett kereskedőt jelenti.

2. cikk : Jótállási időszak

  1. Az általános jótállási idő 24 hónap, és az áru vevő általi átvételének időpontjától kezdődik.
  2. A jótállási időbe nem számít bele a hibákért való felelősségi jog gyakorlásától addig az időpontig tartó időszak, amikor a vevő a javítás befejezése után köteles volt átvenni az árut. Az Eladó köteles a Vevőnek igazolást kiállítani a jog gyakorlásának időpontjáról, valamint a javításról és a javítás időtartamáról.
  3. Az Eladó az általános jótállás körén túlmenő jótállást is vállalhat a Vevő részére; a jótállás feltételeit és terjedelmét az Eladó határozza meg.

3. cikk : A jótállás alkalmazása

  1. 1. A Vevő csak azokra az árukra vonatkozóan jogosult szavatossági igényt érvényesíteni az Eladóval szemben, amelyek az Eladó által okozott hibával rendelkeznek, amelyekre a szavatosság vonatkozik, és amelyeket az Eladótól vásárolt.
    2. Az Eladó felel az eladott áru hibáiért a Vevő általi átvételkor, valamint a jótállási időn belül az áru átvétele után felmerülő hibákért.
    3. A Vevő köteles az árut az áru átvételekor megvizsgálni.
    4. A Vevőnek a jótállási időn belül gyakorolnia kell a hibákért való felelősségi jogait, ellenkező esetben ezek a jogok megszűnnek.
    5. A vevő köteles a hiba megnyilvánulását követően indokolatlan késedelem nélkül gyakorolni a hibákért való felelősségre vonás jogát. Ha az árut a vevő továbbra is olyan hibával használja, amely javíthatatlanságot eredményez, az eladó nem ismeri el a követelést.
    6. A Vevőnek egy reklamációs levelet állítunk ki, amelyben feltüntetjük az áru típusát, a vásárlás időpontját, az árát, a hiba mértékét, a reklamációs levél kiállításának időpontját és a Vevő aláírásával igazolja a kifogásolt áru átadását.
    7. Az Eladó határozza meg, hogy a hiba javítható vagy nem javítható.
    8. Ha a hiba orvosolható, a Vevőnek joga van a hiba ingyenes, időben és megfelelő módon történő kijavítására, és az Eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül kijavítani.
    9. Az eltávolítható hibák az áru olyan hibái, amelyek eltávolítása nem rontja az áru minőségét és használhatóságát.
    – Ha az eladott terméket még nem használták, a vevő kérheti az áru cseréjét. A vevő ugyanezt a dolog egy részével kapcsolatban is követelheti, ha a hiba csak erre a részre vonatkozik.
  2.  

4. cikk: A jótállás megszűnése

A Vevőnek az Eladó jótállására való hivatkozás joga a Vevő részéről megszűnik:

  1. a vásárlást igazoló bizonylat, a szállítólevél vagy a jótállási jegy elvesztése,
  2. a nyilvánvaló hibák bejelentésének elmulasztása az áru átvételekor,
  3. az áru jótállási idejének lejárta
  4. az áru sérülése (saját szállítás, túlzott terhelés, a dokumentációval ellentétes használat, éles tárgyak használata a kicsomagolás során, pl. kés, olló, vágó,…),
  5. az áru használata olyan körülmények között, amelyek nem felelnek meg a természetes környezetnek (páratartalom, kémiai és mechanikai hatások),
  6. szakszerűtlen kezelés és üzemeltetés, szakszerűtlen beavatkozás és illetéktelen személyek beavatkozása.

×